IdaKamilia : Semua Berkenaan Penyusuan, Qaseh Gold & Produk Al Haddad



Nama perniagaan : IdaKamilia

Jenis perniagaan : makanan tambahan & produk penjagaan bayi

Negeri operasi : Johor Darul Takzim

Alamat blog : IdaKamilia

Alamat facebook : ByKamilia

No telefon : 019-655 8504 (Pn. Kamilia)

Keterangan Produk : Kami menjual rangkaian produk makanan kesihatan Qaseh Gold & produk al Hadad. Antara produk yang ada adalah kolagen al-Haddad

Fungsi kolagen:-
  1. Kolagen ialah komponen protein utama di dalam tubuh. Kewujudannya merangkumi 70 peratus pada lapisan kulit, tulang, kartilaj (sendi), saluran darah, tendons dan gigi. 
  2. Terdapat beberapa jenis kolagen seperti kolagen I (rawan, tendon tulang, kornea (mata), II (rawan, tulang belakang, III (kulit fetal, jantung), IV (membran dasar). 
  3. Kolagen disusun tiga rantai polipetida (monomer protein) yang terpilih membentuk triple helix (pilihan ganda tiga). Segmen kecil dari setiap rantai mempunyai panjang asid amino sebanyak 1.000-an. 
  4. Merupakan penjaga bentuk dan struktur tubuh serta penyambung jaringan halus pada rangka tubuh. 
  5. Penghasilan kolagen berkurangan dengan kadar 1.5 peratus pada setiap tahun selepas usia 25 tahun. Selepas usia 45-50 tahun, badan kita akan kehilangan hampir separuh daripada kolagen yang ada. Jadi, semakin tua, semakin kurang kolagen. Inilah antara punca kedutan.
Dalam Al-Haddad, terdapat satu produk untuk mengekalkan kejelitaan wajah iaitu SOY COLAGEN. Ia cepat dan mudah digunakan. 

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Hif Editorial Services